GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

המלצה חמה על סדנת בישול ביתית באוסקה, יפן

"החלק שהיה הכי חווייתי ומעשיר עבורי היה להכיר את טדאשי, להתארח בביתו לשמוע על החיים שלו, ועל החיים ביפן באופן כללי. בנוסף, זו ארוחת הצהריים הכי טובה שהייתה לי עד עכשיו בטיול!"

מטיילים רבים משתתפים בסדנאות בישול בחו"ל כדי ללמוד על המטבח של אותה הארץ וגם להכיר לעומק את התושבים המקומיים והתרבות. פגשנו את איתי בן יוסף שהזמין סדנת בישול ביתית באוסקה, יפן.

איתי בן יוסף, אשר מטייל ביפן כחלק מטיול תרמילאים במזרח, התחיל את הטיול באוסקה. "מהזמן המועט שאני פה הספקתי להתרשם מאוד מיפן. בעיקר מהקונטרסט הקיצוני בין אורח החיים המודרני של המדינה, לתרבות העתיקה הרוחנית והמרתקת שלה. בנוסף, האנשים נחמדים ומסבירי פנים, המקדשים יפים ומרשימים והאוכל פשוט נהדר".

הזמנת סדנת בישול ביתית באוסקה יפן דרך airbnb experience

"כבר מהיום הראשון ביפן התאהבנו באוכל, והחלטנו לחפש באינטרנט איפה אפשר להשתתף בסדנת בישול ביתית באוסקה. הגענו לטדאשי דרך airbnb experience . אתר שנותן לאנשים פרטיים להעביר פעילות מסוגים שונים – שיעורי בישול, סיורים מודרכים, סבבי בארים, וכו'."

סדנת בישול באוסקה יפן

סדנת בישול בביתו היפני המסורתי של טדאשי

"טדאשי אסף אותנו מתחנת הרכבת, וכבר מההליכה הקצרה אליו הביתה הבנו שמדובר באדם מקסים, חברותי ומאוד צנוע. איך שנכנסנו לביתו, מצאנו את עצמנו בסלון יפני מסורתי, אשר בנוי כולו מעץ, עם שולחן אחד נמוך בסלון. פרטי אומנות יפנית קישטו את הקירות והמדפים בצורה כה מופתית שניתן לחשוב שהם מייצגים במוזיאון. טדאשי סיפר לנו בהמשך שהבית שייך למשפחה שלו הרבה שנים, והוא מנסה, כמה שניתן, לשמר את העיצוב המסורתי שלו. כשנכנסנו טדאשי הגיש לנו תה ירוק וכיבוד קל, וישב איתנו בסלון כדי שנכיר קצת, וסתם נפטפט קצת לפני השיעור."

מרק מיסו, גיוזה, צ'יראשי ושאר ירקות – דברים שלומדים בסדנת בישול ביתית באוסקה יפן

המנות שהכנו בשיעור היו מרק מיסו, ירקות בטמפורה, וצ'יראשי, שזו מנת אורז עם דגים, פירות ים, ועוד מגוון דברים טעמים . טדאשי קודם כול הציג לנו את המנות שנכין, ולאחר מכן הוא נתן לכל אחד מאיתנו משימות בהתאם לשלבי הכנת המנות. כמובן שבכל שלב הוא הסביר לנו על כמויות, זמני בישול, ודגשים כללים.

בזמן שהאורז התבשל, טדאשי העביר לנו שיעור מאוד מעניין על טעמים ומרכיבים אופייניים למטבח היפני. ההסבר על טעם האומאמי (ה"טעם השישי"), אשר מורגש היטב באוכל המקומי היה מעניין במיוחד. השיעור היה מוכן היטב עם מצגת מודפסת שהוא הכין, וכלל טעימות של כל המרכיבים עליהם דיברנו.

לבסוף אכלנו לשובע את כל האוכל הנפלא שהכנו, ואת השאריות טדאשי ארז לנו כדי שניקח חזרה להוסטל. את כל המצרכים עבור המנות טדאשי הכין מראש, אבל בכל זאת בדרך לביתו עברנו בסופרמרקט. שם טדאשי הסביר לנו על כל מיני מאכלים ומרכיבי בישול יפנים שראינו שם. טדאשי גם קנה קצת מאכלי ים שהוא ראה שמסקרנים אותנו, כדי שנוכל לטעום אותם במהלך השיעור.

סדנת בישול באוסקה יפן

ללמוד על החיים ביפן ממקור ראשון דרך סדנת בישול ביתית באוסקה

אני מרגיש שביחס ל-4 שעות שיעור, למדתי לא מעט על המטבח היפני. עכשיו יש לי קצת יותר הבנה על האוכל שאני אוכל בהמשך הטיול. אני חוזר לארץ עם כלים להכין את האוכל הטעים שהכנו. עם זאת, החלק שהיה הכי חווייתי ומעשיר עבורי היה להכיר את טדאשי. היה מעניין מאוד להתארח בביתו לשמוע על החיים שלו, ועל החיים ביפן באופן כללי. בנוסף, זו ארוחת הצהריים הכי טובה שהייתה לי עד עכשיו בטיול!

סדנת בישול ביתית באוסקה יפן

לחצו כאן לעוד כתבות עם המון טיפים, המלצות, אטרקציות ותוכניות טיול למשפחות המטיילות בעולם. גו איסט מתמחה בטיולים לויאטנם ובהוצאת ויזה לויאטנם במהירות ובמחירים נוחים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד