GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

חינוך ביתי בזמן טיול משפחתי ארוך

המזוודות ארוזות, הדרכונים מוכנים ועוד מעט אתם עומדים לטוס עם הילדים שלכם למסע ברחבי העולם. מה צריך לעשות כדי שהילדים לא יצרו פער בלימודים?

המזוודות ארוזות, הדרכונים מוכנים ועוד מעט אתם עומדים לטוס עם הילדים שלכם למסע ברחבי העולם. מה צריך לעשות כדי שהילדים לא יצרו פער בלימודים?

RoadSchooling

האמריקאים קוראים לזה RoadSchooling, למידה תוך כדי טיול. זהו מושג רחב ונתון לפרשנויות, וכל משפחה יכולה לעצב אותו כראות עיניה בהתאם לאופי שלה ולסדרי העדיפויות שלה.
אם חשוב לכם שהילדים ילמדו לפי תוכנית הלימודים, חשוב לעשות תיאום ציפיות. כדאי לדבר עם הילדים מראש, ולהסביר להם מה הציפיות שלכם מהם מבחינת הלימודים בזמן הטיול.

תכנון טיול בויאטנם
לימודים בזמן טיול ארוך
מזוודות לטיול בויאטנם

קחו איתכם את חוברות הלימוד הרלבנטיות לכל תקופת המסע, כלי כתיבה ואת כל האביזרים הדרושים. כיום כשכל כך קל לשמור על קשר, תוכלו לבדוק עם המחנכת אם היא מוכנה להיות בקשר עם ילדכם, לענות על שאלות אם עולות כאלה, ולהתעניין בהספק. זה ייתן לילד הרגשה שהוא עדיין בתוך מסגרת מסוימת ויש לו אחריות ללמוד. 

לימודים בזמן טיול ארוך – למידה ספונטנית מול סדר יום קבוע

יש משפחות מטיילות שסדר היום שלהן פחות או יותר קבוע. למשל יש משפחות שמקדישות את הבקרים ללימודים ואחר כך מטיילות ביחד. לעומת זאת יש משפחות שסבורות שאין טעם להכריח את הילד ללמוד בצורה הקונבנציונלית ולפגוע בטיול. האחרונות דוגלות באורח חיים יותר גמיש ובלמידה ספונטנית, והן מוצאות הזדמנויות ללמוד ולהתפתח במהלך הטיול. יש להן אמונה בילד כיצור לומד וסקרן והן מנצלות כל עניין שהילד מביע בדבר מסוים כדי לחקור וללמוד אותו יחדיו. למידה ספונטנית יכולה לקרות למשל כשממירים כספים, מנהלים את התקציב של הטיול או קונים מוצרי מזון. כמו כן הילדים יכולים לכתוב יומן מסע בכל יום וכך להתאמן בכתיבה ולתעד את המסע. אין עוררין על כך שטיול שכזה מעשיר לא פחות מלמידה פורמלית. ילדיכם יראו עולם, ילמדו על תרבויות ומנהגים שונים, ויתגבשו עם המשפחה. 

בין אם תבחרו בלמידה רציפה מחוברות העבודה ובין אם תנקטו גישה יותר זורמת וספונטנית ללמידה, אין ספק שטיול משפחתי יהיה חוויה מגבשת ומעצימה שילדיכם לא ישכחו כל החיים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד