GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

מפרץ הלונג (הלונג ביי) ויאטנם – פלא עולם מרהיב

הלונג ביי – נבחר לאחד משבעת פלאי עולם, מפרץ מרהיב ביופיו המכיל שרשרת איים ייחודיים. חוויה עוצרת נשימה שנעשית בדרך כלל בשייט שניתן לבחור את אורכו.

כשמתכננים טיול לויאטנם – הלונג ביי – הוא אחד היעדים המרכזיים שאסור לפספס. מפרץ מרשים זה הוא אחד מהנופים הדרמטיים והאדירים שייצא לכם לראות בכל ימי חייכם.

המפרץ מכיל כמעט 2,000 איים בגדלים שונים, בתוכם חופים מרהיבים, לגונות חלומיות ומערות מסתוריות, אשר מתפרשים על שטח של כ-1,500 קמ"ר. "הלונג" בויאטנמית הוא "המקום בו הדרקון שקע".

אגדה וייטנאמית עתיקה מספרת, שבזמן שהסינים ניסו לכבוש את וייטנאם, שלחו האלים משפחה שלמה של דרקונים כדי להגן עליה. הדרקונים ירקו מפיהם אבנים שיצרו שרשרת של איים. שרשרת האיים הייתה לחומה והסינים לא הצליחו לעבור אותה. 

הדרקונים שסיימו את משימתם בהצלחה החליטו להישאר במקום ולבסוף שקעו בים. אגדה אחרת מספרת שבשנת 1898 קצין צרפתי צעיר היה מוכן להישבע שראה דרקון באיזור זה וכך קיבלו האיים את שמם. הלונג ביי נחשב לאתר התיירות החשוב ביותר בצפון ויאטנם.

קאט בה – חיבור אמיתי לטבע 

השטח הקרוי "הלונג ביי" הוא בעצם מפרץ גדול שמכיל בתוכו את כל האיים. ישנם שני חצאי איים המחוברים ביניהם בגשר והם מרכיבים את העיר האלונג סיטי. בקרבת העיר נמצא טון צ'או, שמחובר לעיר בעזרת גשר נוסף ומכיל בתוכו מרכז תיירותי חדש ויוקרתי. עוד עיר באזור היא עיר הנמל האי פונג שהיא העיר השלישית בגודלה בויאטנם.

הדובדבן בקצפת של האזור הוא  לא אחר מאשר האי הגדול ביותר במפרץ- קאט בה. באי תוכלו למצוא חיבור אמתי לטבע הודות לחופים מדהימים, לצמחייה הרבה ולחיות הבר המיוחדות. יש לציין כי חלקים גדולים מהאי מוכרים כפארק לאומי. 

אם אתם יותר מאלו שאוהבים את הדברים האלו מרחוק, אל דאגה, באי תוכלו למצוא גם מסעדות ומלונות מושלמים לחופשה על החוף.

תכנון טיול לויאטנם
הלונג ביי התניידות

הלונג ביי – מזג האוויר

העונות המומלצות לביקור במפרץ המיוחד הן האביב והקיץ- בין חודש אפריל לחודש אוקטובר. בחודשים אלו תפגשו באיים מזג אוויר נעים, שמיים בהירים ושמש מחייכת. תנאיי מזג אוויר אלו יאפשרו לכם להנות בצורה הטובה והמושלמת ביותר מביקור בפלא העולם.
עונת החורף לעומת זאת, אינה מומלצת כלל. הגשם והקור הורסים את האפשרות ליהנות ממגוון האטרקציות המדהימות והראות באיזור לא טובה. גם בקיץ אנו ממליצים לכם לעקוב אחרי תחזית מזג האוויר על מנת להימנע ממונסונים וסופות. חשוב לציין שבזכות מזג האוויר הטוב בעונות האביב והקיץ מגיעים למקום תיירים רבים, אז קחו בחשבון.

הלונג ביי – התניידות

צורת הביקור הפופולרית ביותר בהלונג ביי היא בדרך כלל בשייט מאורגן בין האיים שמתבצע עם ספינות מכל מיני גדלים וסוגים. ברוב המקרים השייט כולל כרטיסי כניסה לאתרים, חווית קיאקים, שנורקל וארוחה.
אפשרות נוספת היא לשכור סירות קיאק, לשוט איתן בעצמכם ולתור את המפרץ. השייט מזמין אתכם לחוות את צורת ההתניידות המקומית על פני המים במפרץ הקסום ובנוסף לכך להשתתף בחוויה בלתי נשכחת הטומנת בחובה את האושר הרב שיש להלונג ביי המקסים להציע לכם.

הכל על מה שיש לעשות בהלונג ביי

שייט בין האיים – אחת החוויות הפופולריות ביותר היא לשוט בין האיים ולטעום קצת מכל אחד מהם. כפי שציינו, השייט כולל ביקור באתרים השונים באזור; בכפרי הדייגים, במערות ובלגונות, עצירות לטיולים והתרשמות מהאיים הגדולים ואף שנורקלינג ושייט בקיאקים. 

בהלונג ביי יש היצע גדול וסוגי שייט מגוונים מבחינת מחיר, מסלול, סוג הספינה, הפעילויות במהלך השייט, סוג הקבוצה ואורך ההפלגה. הנה מספר נקודות עצירה פופולריות שתזכו לבקר בהן בהפלגות השונות, בהתאם לסוג ההפלגה בה תבחרו.

מערת ההפתעה

מערה מיוחדת זו מצאת על אחד האיים הגדולים במפרץ והיא מציעה טיול של כרבע שעה בתוכה, הכולל צפייה בחללים מרשימים שנפערו בה עקב תנאי הטבע. את החוויה יוצאת הדופן מלווה תאורה צבעונית ומרשימה שהפכה כבר מזמן לחלק בלתי נפרד מחווית הביקור במערה.

מערת הנטיפים

מערת נטיפים זו מרשימה בגודלה והיא נמצאת באי דאו גו. אנו ממליצים בחום לבקר בה על מנת לחזות בנטיפים המרשימים שיצר הטבע המקומי.

אי הקופים

מדובר באי ייחודי למדי שתושביו העיקריים הם קופים חמודים. באי ניתן ללון בבקתות מבמבוק, ישנם שבילי הליכה, מסעדה ואפשרות לשוט בקיאקים. המלצה שלנו, שימו לב טוב לאכול שלכם כאשר נמצאים בסביבת הקופים, אחרת יהיה עליכם לחלוק את הארוחה שלכם עם חבר קופיף.

האי קאט בה

האי קאט בה הוא האי הסלעי הגדול ביותר בהלונג ביי. מטיילים רבים בוחרים להגיע לאי באופן עצמאי. אחת מאפשרויות ההגעה היא לקחת אוטובוס מהעיר האנוי להאלונג סיטי ומשם סירה לאי. מטיילים רבים גם בוחרים להישאר ללון באי למשך כמה לילות על מנת ליהנות מהאטרקציות שהאי מציע כמו סיור בפארק הלאומי שלו ורחצה בחופיו.

הפארק הלאומי בקאט בה

מרכז האי מוגדר כפארק לאומי. החיות והצמחייה בפארק נחשבים לשמורים ומוגנים. הביקור בפארק מזמן חוויה מעשירה ומעניינת החושפת את המבקר לטבע הנפלא והייחודי של הפארק, לחיות הנדירות ולמיני צמחייה שטרם ראה כמותם. 

הפארק מציע מסלולי הליכה שונים. במהלך המסלול ישנו סיכוי מצוין שתפגשו בקופים ובבעלי חיים נוספים. אחד מהסלולים מגיע לנקודה הגבוהה ביותר באי, ממנה נשקפים כל האיים במפרץ. זו היא נקודה מושלמת לתצפית על הסביבה.

טיולים בקאט בה עם אופניים או אופנוע

במרכז האי קאט בה שוכנים להם כמה כפרים קטנים. לא רבים המטיילים שמגיעים לכפרים אלו אך מי שמגיע זוכה. חיי המקומיים מסקרנים ומרתקים. ביקור בכפרים מזמן חוויה אנתרופולוגית מעניינת ואפשרות ללמוד על התרבות המקומית. באי חופי רחצה יפים ושקטים, פרדסים, אגמים אזורי דייג, מפלים ומערות. מומלץ מאד להסתובב עם אופנוע או אופניים, לחקור, לגלות ולהתרשם.

הר באי תו

במרכזה של האלונג סיטי, ניצב לו הר מיוחד. שמו של ההר הוא באי תאו והוא נקרא גם הר השירה, מאחר והוא היווה השראה לכתיבת שירים רבים. חלק משירים אלו אפילו קיבלו מקום של כבוד ונחקקו בהר. מפסגת ההר נשקף הנוף של עוצר הנשימה של המפרץ כולו. המלצה שלנו, תכננו את הטיול להר בשיאן של שעות האור על מנת שלא תצטרכו לרדת מההר בחושך.

באי טו לונג

צפונית מזרחית להלונג ביי נמצאת קבוצת איים דומה. האגדה מספרת שהם נוצרו על ידי ילדיהם של הדרקונים שיצרו את הלונג ביי. שאותה יצרו, לפי האגדה, ילדיו של הדרקונים שיצרו את הלונג ביי. הנוף של באי טו לונג מקסים ובתולי. האיים של ילדי הדרקונים פחות מתויירים מהאיים של הדרקונים עצמם ולכן הם מציעים חוויה של פרטיות וראשוניות אך הנוחות והשירותים פה פחות מפותחים מבהלונג ביי..

שבוע החגיגות של הלונג ביי

בכל שנה בין סוף אפריל לתחילת מאי, מתרחש שבוע חגיגי זה. גולת הכותרת של השבוע היא פסטיבל האלונג- מדובר בקרנבל צבעוני מלא  אטרקציות. בפסטיבל זה משתתפים אלפי, רקדנים, מוזיקאים ושחקנים, רבים מהם תושבי האזור. הפסטיבל כולל מופעי מים, כולל מופעי רחוב, זיקוקי דינור, וחגיגות אור וצבע. מיוחדות. מעבר לכך השבוע מציע למשתתפים בו ליהנות מפסטיבלי אוכל, מופעים, תערוכות צילום, משחקים ספורטיביים ושלל הפתעות נוספות.

 

טיול בהתאמה אישית גו איסט

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד