GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

המדריך לטיול בסאפה בצפון ויאטנם

סאפה – עיירה הנמצאת בצפון ויאטנם המוקפת בהרים, טרסות אורז וכפרי מיעוטים.

סאפה – אין ספק כלל שהביקור בסאפה יהיה אחד מרגעי השיא של כל טיול לויאטנם . סאפה היא עיירה מדהימה השוכנת לה בצפון ויאטנם מושפעת בטרסות אורז ציוריות ומוקפת כולה הרים. היא נחשבת לפנינית תיירות של ממש והיא אחד היעדים המבוקשים בויאטנם כולה.

המזרח הרחוק ידוע במראה השכיח של טרסות האורז, שהוא הגידול השכיח ביותר ברחבי המזרח. עם זאת, הנוף בסאפה, שמשלב בצורה עוצרת נשימה בין טרסות האורז וההרים המרשימים, הפך לאחד מנופי טרסות האורז המפורסמים ביותר במזרח. 

טיול לויאטנם

אזור סאפה הוא אזור שידוע בגיוון האתני של הקבוצות שגרות בו. האזור נשלט בעבר על ידי  צרפת. כיום רוב החיים באזור זה הם נצר לשבט מונגולי. בזכות הקבוצות המיוחדות סאפה הפכה למוקד עלייה לרגל לחובבי הצילום ולכל מי שאנתרופולוגיה ותרבויות שונות ומסקרנות אותו.

דבר נוסף שמייחד את סאפה הוא צורת האירוח המסורתית יוצאת הדופן, שמקובלת בה ובכל צפון ויאטנם בכלל.  מדובר באירוח בבתים של משפחות מקומיות מהעיירה. אם אתם מתחברים לעניין, הלינה המיוחדת תזמן לכן חוויה תרבותית שתאפשר לכם להכיר את המקומיים ואת תרבותם מקרוב מאוד. 

הלינה היא על מזרן קרוב לקרקע, ואל דאגה, ברוב המקרים ישנה כילה שתגן עליכם מהיתושים הויאטנמים.  המארחים המקומיים הם אנשים חמים ואדיבים שישמחו לארח אתכם בביתם ואף לבשל לכם. הלינה והאוכל בבתי המקומיים מוצעים במחיר הוגן ולפי דעתנו זו חוויה שלא כדאי לפספס.

טיול לויאטנם – מזג האוויר בסאפה

מזג האוויר בסאפה הוא מזג אוויר טרופי שמתאפיין בהפכפכות ולעיתים אף נוטה להיות קיצוני. על מנת לאפשר לעצמם את החוויה הטובה ביותר שביקור בסאפה יכול לספק, עליכם לתכנן את ההגעה לזמן בשנה בו מזג האוויר נוטה להיות מעט נוח יותר. חשוב לדעת שגובהה של סאפה הוא כ-2,000 מטרים מעל פני הים, דבר אשר גורם לעיתים לאובך ועננות המשפיעים על הראות.

החודשים הטובים ביותר לטיול בסאפה הם חודש ספטמבר וחודש אוקטובר. בחודשים אלו הסיכויים שהגשם יהרוס לכם את הביקור הם הנמוכים ביותר. למרות זאת, חשוב לזכור שמדובר במזג אוויר טרופי ולא צפוי וגם בחודשים אלו ישנם ימים עם ראות לא טובה, אך לא ניתן לדעת זאת מראש.

טיול לויאטנם

טיול לויאטנם – התניידות בסאפה ובסביבתה

הליכה

במקרה שהתוכנית שלכם היא לשהות רק בסאפה עצמה, ולא לנסוע בין הכפרים באיזור, הליכה ברגל היא הדרך הטובה ביותר להגיע ממקום למקום. סאפה היא עיירה קטנה והליכה בתוכה מאפשרת הגעה לכל חלקי העיירה וגם לחלק מהאטרקציות בסביבה. חשוב לציין כי סאפה שוכנת באיזור הררי כך שתוואי הנוף שלה כולל עליות וירידות תלולות ואנו ממליצים תמיד ללכת עם נעליים סגורות על מנת לשמור על הרגליים.

אופנוע

אופציה נוספת לאלו שרוצים לחוות חוויה חדש ולהתנייד ממקום למקום במהירות (רק אנא מכם, נהגו בזהירות) היא השכרת אופנוע. ניתן לשכור אופנוע לרכיבה עצמית או לרכיבה עם אופנוען  במגוון סוכנויות בעיירה, במלונות ובבתים המארחים. חשוב לשים לב כי עלות ההשכרה לא כוללת את עלות הדלק.

בסאפה, כמו בכל רחבי ויאטנם ניתן לשכור אופנוע אוטומטי אך קיימת גם אפשרות לשכור אופנוע חצי אוטומטי, כלומר אופנוע שבו ניתן להעביר הילוכים דרך דוושה המוצבת ליד רגל ימין שלכם. חשוב לדעת שלנסיעה במורד העמק לא מתאים האופנוע האוטומטי, מאחר והוא לא חזק מספיק. על כן יש לשכור אופנוע חצי אוטומטי לשם מטרה זו. אל דאגה, אופנוע חצי אוטומטי אינו מכונה מסובכת מידי, קל להעביר בו הילוכים ואנחנו בטוחים שתתרגלו מהר לרכיבה על גביו.

זאת ועוד, כפי שציינו קודם תוואי השטח באזור סאפה הוא ההררי ולא פשוט במיוחד לנהיגה.  מדובר בכבישים מפותלים ותלולים, עליות וירידות. בנוסף, אם אתם לא מחזיקים ברישיון ישראלי לאופנוע, בחלק מהמקרים הביטוח שלכם לא טיפול רפואי לנזק שנגרם כתוצאה מתאונת אופנוע בויאטנם. אם אתם לא מנוסים בנהיגה על אופנוע ולא מחזיקים ברישיון לכלי, אולי זהו לא הפתרון הבטיחותי והנכון ביותר עבורכם.

אם בכל זאת בחרתם באופציה הזו, שימו לב שאתם נוהגים בזהירות, עם קסדה על הראש (זו חובה, לא המלצה. וכמו ששלומית מלכה אומרת: שימו קסדה על מה שכולם חושבים, גם בויאטנם). בירידות תלולות היו עם שני ברקסים בהיכון ובחרו תמיד לנסוע למקומות שהסיכויים להיתקע בהם נמוכים. המלצה אישית שלנו, עדיף לנסוע במקומות תלולים ולא מוכרים בכלל רק בשעות האור.  באופן כללי, מומלץ  להתאמן ברכיבה על אופנוע באזורים קלים יותר לרכיבה בויאטנם לפני ששוכרים אופנוע בסאפה.

ג'יפ או ואן

 לא כולם אוהבים אופנועים ובטח שלא כולם רוצים לקחת את הסיכון ולרכוב עליהם ברחבי סאפה. במיוחד בשביל כל מי שמרגיש כך, ישנה אפשרויות מצוינת לא פחות. תמורת סכום גבוה במעט מדמי שכירת האופנוע, ניתן לשכור ג'יפ או ואן. רכבים אלו מכילים מקומות רבים ומתאימים לנהיגה בתנאי השטח של סאפה.

מה יש לעשות בסאפה ובסביבתה?

הר האם רונג

 ממש קרוב למרכז העיירה, תוכלו למצוא את הר האם רונג. מדובר במתחם יפיפייה עם גנים מיוחדים, גן סלעים, וגן של פרחים עם סחלבים רבים. בנוסף תוכלו לצפות במתחם במופע ריקודים מסורתי ולחזות במגדל הרדיו הישן הניצב בו.
אם תחליטו לטפס אל ראש ההר למרות העלייה התלולה, תגלו נקודת תצפית על סאפה ועל כל האזור. אנו ממליצים על כך בחום, הנוף המרהיב שווה את המאמץ.

מוזיאון התרבות של סאפה

המוזיאון נמצא במרכז סאפה וניתן להיכנס אליו בחינם. במוזיאון תוכלו לערוך היכרות עם ההיסטוריה המרתקת של סאפה וסביבתה, ועם הסיפורים המרתקים של המיעוטים המיוחדים שחיים באיזור.

האגם

במרכזה של סאפה, ישנו אגם נחמד. בסופי השבוע ישנה אפשרות לשכור סירות פדלים ולשוט בו בהנאה.

המפל בכפר קאט קאט

קאט קאט הוא כפר קטן שנמצא במרחק לא רב מסאפה. המטייל בכפר זוכה להכיר את התרבות והחיים בכפר בצורה שמונגשת לאורח מבחוץ. תוכלו לחזות בשדות האורז, לטעום את האוכל המקומי, לצפות במופע ריקודים מסורתי וכמובן להתרשם מהמפל המדהים שנמצא בכפר.

הר פאנסיפאן

 העיירה סאפה שוכנת ליד עמק שבצידו השני נמצא ההר הגבוה ביותר בויאטנם. על מנת להגיע לפסגת ההר, ניתן לצאת לטרק יוצא דופן שאורך כשלושה ימים (האורך משתנה לפי רמת הכושר של המטייל או הקבוצה).

טיול לויאטנם

אם אתם לא בקטע של טרק, תשמחו לדעת שניתן לבקר בפסגת ההר גם רק לכמה שעות בודדות בעזרת רכבל. כדאי לבחור ביום עם מזג אוויר נעים וראות טובה על מנת שתוכלו ליהנות מהנוף המרהיב.

כפרי המיעוטים מסביב לסאפה- סביב סאפה ישנם מספר כפרים קטנים, שהם ממש כמו קפסולת זמן לימים עברו. תושבי הכפרים הם רובם צאצאים לשבט מונגולי שהתיישב באיזור בעבר. פרנסתם של העיקרית של תושבי הכפרים היא חקלאות. הם מתפרנסים מדייג, מגידול בופאלו ומשדות של תירס ואורז.  הם לובשים לבוש מסורתי שהם מכינים לעצמם מבשלים על גבי מדורות וחיים בבתים מבמבוק. הם ישמחו לארח אתכם, להכיר לכם את החיים שלהם ולבשל לכם תמורת מחיר הוגן.

 

 

 

סאפה היא עיר תיירות ובירת מחוז לאו קאי בצפון וייטנאם.

העיר ממוקמת במרכז הרי האנם וזכתה לפופולריות רבה בזכות נופיה הסביבתיים המהממים ותרבותה העשירה.

 

סאפה היא עיר קטנה ושקטה, ומכיוון שהיא ממוקמת בגבעות הרי האנם, יש לה אווירה קרירה יותר מהחוף המזרחי של וייטנאם. זו הסיבה לכך שהיא נחשבת לאטרקציה פופולרית בין התיירים המבקרים בוייטנאם במהלך חודשי החורף.

האטרקציה הגדולה ביותר בסאפה היא הטיולים בהרים ובטבע. תיירים מכל העולם מגיעים לסאפה כדי לטייל בהרים ולצפות בנופים מדהימים, וזה כולל גם מסלולי טיול עם מדריכים מקומיים.

כמו כן, סאפה היא ביתה של מספר שבטי מיעוט כמו השבט הצאו והשבט ההמונג. השבטים הללו מכילים מספר גדול של תרבויות ומסורות ייחודיות, וכמה מהם עדיין מציינים את חגי המסורת שלהם באמצעות ריקודים ושירים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד