GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

כל המידע על סייגון או הו צ'י מין בויאטנם

סייגון או הו צ’י מין סיטי בשמה הרשמי, נמצאת בדרום המדינה ומהווה גם את העיר המרכזית באזור.

סייגון הו צי מין 

עיר תוססת שאסור לפספס

באיזור דלתת המקונג שוכנת לה העיר סייגון שידועה גם בשם 'הו צ'י מין סיטי'. העיר נקראת כך על שם האדם ששחרר את וייטנאם מהכיבוש האמריקאי והצרפתי. למרות השם החדש יותר, העיר ממשיכה להיקרא סייגון בפי התושבים.

סייגון הייתה בירת ויאטנם משנת 1954 ועד שנת  1976. כיום היא העיר המודרנית, הגדולה והמתקדמת ביותר במדינה. העיר משמשת כמרכז מסחרי וכלכלי לכל החלק הדרומי של מדינת ויאטנם. כשמתכננים טיול לויאטנם – סייגון תהווה את אחד היעדים המרכזיים.  

לעיר סייגון ישנה היסטוריה ארוכה. חלק מההיסטוריה שלה קשור לעבודה שהיא היוותה מרכז גם במהלך המלחמות השונות שידעה ויאטנם. למשל, במהלך מלחמת ויאטנם היא שימשה את הצבא האמריקאי בתור העיר המרכזית.

בנוסף להיסטוריה העשירה, העיר מלאה באטרקציות נפלאות, חיי לילה תוססים, מוזיאונים, חנויות, שווקים, מסעדות מעוררות תיאבון ובתי קפה חמודים. כל אלו הופכים את סייגון ליעד תיירותי פופולרי מעניין ולכן כדאי לבקר בו ולחוות חוויה יוצאת דופן.

סייגון
תכנון טיול לויאטנם
סייגון אוכל

 מזג האוויר בסייגון (הו צ'י מין)

מזג האוויר בסייגון הוא מזג אוויר טרופי. אחוזי הלחות עומדים על 75% וישנם מונסונים באופן תדיר. העונה המומלצת ביותר לביקור בעיר היא מחודש דצמבר ועד חודש אפריל. הטמפרטורות בעונה זו חמות יחסית אך נוחות יותר מבשאר העונות וכמות הגשמים קטנה באופן משמעותי מאשר מבעונות אחרות.

התניידות בסייגון

באופן כללי העיר סייגון היא עיר גדולה ומומלץ להתנייד בה בדרכי התחבורה השונות, למעט רובע מספר 1 שבתוכו ניתן ללכת ברגל.

אופנועים בסייגון

כמו בכל ויאטנם, צורת ההתניידות על גבי אופנועים היא צורה פופולרית מאוד גם בעיר סייגון. תוכלו לשכור את שירותיו של נהג שינהג בשבילכם או לשכור אופנוע ולנהוג בו בעצמכם. ניתן לשכור אופנוען או אופנוע דרך בעל המלון שלכם וגם דרך הסוכנויות השונות ברחבי העיר.
שימו לב שתנועת כלי הרכב בעיר סייגון, כמו בכל הערים הגדולות בויאטנם, מסוכנת מאוד ולכן מומלץ לצבור ניסיון לפני שעולים עם אופנוע לכביש בערים הגדולות.

סייקלו אופניים

 אופציה נוספת היא התניידות באמצעות נהגי הסייקלו. סייקלו הם אופניים מיוחדים המחוברים לכסא ושמשייה. ברחובות העיר סייגון תפגשו בנהגי סייקלו רבים שיציעו לעזור לכם להגיע ליעד, אמנם בזמן ארוך יותר, אך במחיר זול מנסיעה באופנוע.

אוטובוסים

בסייגון תוכלו למצוא רשת די יעילה של אוטובוסים ציבוריים. אנו ממליצים להצטייד במפת אוטובוסים. עוד אופציה היא לשאול את הנוסעים שלצדכם ובכך להגדיל את ההיכרות שלכם עם המקומיים.

סירות

ישנן חברות שמציעות שייט בסירות אקספרס על מנת להגיע לאתרים בסביבת העיר, אך לא בתוכה, כגון מנהרות קו צ'י, לדלתת המקונג ועוד.

מוניות

לצערנו מצב המוניות בעיר סייגון הוא לא אידאלי בכלל ולכן ישנה חשיבות מכרעת לתשומת לב על מנת להימנע מהונאות. נסיעה במונית עלולה להיות יקרה באופן לא פרופורציונלי והנהגים לא תמיד מתנהגים בצורה אמינה במיוחד. אם בכל זאת תבחרו לנסוע במונית, אנו ממליצים לכם לבקש מבעל המלון שלכם להזמין בשבילכם מונית מתחנה מוכרת וידועה. זאת ועוד, כדאי לכם לכתוב לעצמכם את מספר המונית למקרה שתרצו להתלונן.

הליכה

אזור רובע מספר 1 בעיר סייגון מכיל בתוכו גם את רובע התיירים. זה אזור קטן יחסית ואנו ממליצים להתנייד בהליכה על מנת לחוות את המקום בצורה האותנטית והאמיתית ביותר.

מה כדאי לעשות בעיר?

רחוב בוי ויאן

רחוב זה הוא הוא הרחוב הראשי של מה שנקרא "רובע התיירים" של העיר סייגון. כאן תוכלו למצוא מגוון רחב של מסעדות זולות, בתי קפה, חנויות מזכרות, שווקים, מלונות ואכסניות (שפונים יותר לקהל התרמילאים). כמו כן, רובע זה מרכז אליו גם את המסיבות הכי שוות. זה המקום לשבת עם איזה בירה טובה ולספוג את האווירה הסואנת, הצעירה והתוססת של העיר.

ארמון האיחוד מחדש

ארמון זה נבנה במהלך שנות השישים במטרה שהממשל של דרום ויאטנם יוכל לשבת בו. שנים לא רבות לאחר מכן, בשנת 1975 כאשר מלחמת ויאטנם הסתיימה הסתיימה, פרץ טנק את שערי הארמון. מהלך זה סימל את השלמת הכיבוש של העיר סייגון בידי צפון ויאטנם.
מדובר בארמון גדול אשר חווית הביקור בו משלבת התרשמות מארכיטקטורה יפהפייה ומהיסטוריה מרתקת.
מאז אותו היום בו כבש הטנק של הצפון את הארמון, הוא נשמר בדיוק כפי שהיה. מסיבה זו הארמון מדגים בצורה מדויקת את אשר התרחש באותם הימים. בארמון ניתן לראות תעמולה דרום-ויאטנמית הקשורה למלחמה ואפילו הטנק של הצפון עצמו עדיין עומד מחוץ לארמון. בכניסה נמצאים מדריכים שמדברים אנגלית וישמחו ללוות אתכם ולהסביר לכם לעומק על המקום.

טיול לויאטנם – סייגון: מוזיאונים

בעיר סייגון ישנם מוזיאונים רבים ומרתקים שמזמינים אתכם להעשיר את הידע שלכם, ללמוד, לגלות ולחקור.

טיול לויאטנם סייגון
טיול לויאטנם סייגון
סייגון נוטרדאם

'מוזיאון הו צ'י מין' הוא מוזיאון שהנושא שלו הוא הו צ'י מין, האיש שהנהיג את המהפכה המפורסמת של צפון ויאטנם ונחשב לאבי המהפכה הקומוניסטית במדינה. במוזיאון תוכלו להכיר את סיפורו של האיש ואת המאבק שניהל על מנת להשליט שלטון קומוניסטי במדינה.

'מוזיאון שרידי המלחמה' הוא מוזיאון המציג מוצגים ממלחמת ויאטנם. חשוב לציין שהמוזיאון כולל מראות ותמונות ממלחמת ויאטנם שעלולים להיות לא קלים לעיכול לכל אחד ולכן נמליץ לבדוק את הנושא יותר לעומק לפני הביקור.

'המוזיאון להיסטוריה ויאטנמית' הוא מוזיאון נוסף שמתרכז בהיסטוריה  של העיר, אך מהפן של העבר העתיק והרחוק יותר. במוזיאון תוכלו למצוא עבודות יד שונות ושלל מוצגים היסטוריים עתיקים מההיסטוריה של העיר סייגון ושל כל האזור הסובב אותה. כמו כן, מחוץ למוזיאון ישנם גנים בוטניים שגם בהם מומלץ לבקר.

טיול לויאטנם – סייגון: אתרים קדושים 

פגודת קיסר הג'ייד – פגודה זו נחשבת למקדש הפופולרי ביותר בעיר. הפגודה היא של דת הטאואיזם  והיא נבנתה בשנת 1909. הפגודה מרכזת לתוכה אווירה מסקרנת ומסתורית. עיקר העיסוק של הפגודה הוא המתח שבין גן העדן לגיהינום.

המקדש ההינדי מאריאמאן – מדובר במקדש של הדת ההינדית. המקדש הוא מקדש לאלה הינדית וביקור בו הוא הזדמנות להיחשף לדת חדשה ולתרבות מרתקת. אמנם זהו מקדש של אלה הינדית  אך גם הויאטנמים והמיעוטים במדינה מתפללים לקדושת המקום. ניתן להיכנס למקדש בחינם.

המסגד המרכזי – מסגד גדול ומרכזי זה מושך אליו מוסלמים רבים שמגיעים ממדינות כמו הודו, פקיסטן ואינדונזיה. כמעט כמו בכל המסגדים, המבקרים מתבקשים להתלבש בצניעות ולחלוץ נעליים בכניסה. המסגד פתוח בכל יום מהשעה שמונה בבוקר עד השעה שמונה בערב וניתן להיכנס אליו בחינם.

קתדרלת נוטרדאם – קתדרלה יפה וציורית זו מדגימה את המפגש עם סגנון הבנייה הצרפתי בעיר. הקתדרלה נמצאת בלב קריית הממשלה שבמרכז העיר. הכניסה לקתדרלה היא חינם אך חשוב לזכור שבצהריים בסופי השבוע היא בדרך כלל סגורה.

חיי לילה בסייגון

סצנת חיי הלילה, הברים והמועדונים של סייגון הינה מגוונת ביותר וכל מטייל יוכל למצוא כאן את הנישה שלו בדמות מקומות בילוי שמתאימים לסגנונו האישי.

במרכז העיר ברובע מספר 1 (שידוע גם בתור רובע התיירים) תוכלו למצוא ברים פתוחים על הגג, בתי קזינו ומועדוני ג'אז. כמה קילומטרים משם, בתוך המחוז השלישי, ישנם ברים רבים שפונים יותר לקהל התרמילאים ולקהל הצעיר יותר. שם תוכלו למצוא אוכל זול ואווירה טובה, במיוחד אל תוך שעות הלילה המאוחרות.

מתכננים טיול לויאטנם?

גו איסט סוכנות נסיעות לויאטנם, הודו ודרום מזרח אסיה נשמח לסייע לכם

תכנון טיול בהתאמה אישית – בואו לפגישה אישית ללא עלות וללא התחייבות

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד