GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

הנוי ויאטנם המדריך למטייל

האנוי בירת המדינה והעיר הגדולה והקסומה בחלקה הצפוני של ויאטנם.

 

האנוי היא בירתה הנפלאה והמיוחדת של ויאטנם, ארץ מרתקת בפני עצמה.  כשמתכננים טיול לויאטנם – האנוי תהיה חלק בלתי נפרד ממנו. שמה של העיר "האנוי" שפירושו "גדת הנהר", ניתן לה מכיוון שהיא שוכנת לאורך גדת הנהר האדום.

האנוי היא עיר עם היסטוריה מפוארת וההתיישבות בה החלה בערך בשנת 3,000 לספירה. במרוצת השנים, האנוי שהחלה את דרכה ככפר דייגים, נשלטה על ידי סין, צרפת ואף נכבשה על ידי יפן.

המבקר בהאנוי זוכה לחזות בתמהיל מרתק של ישן וחדש, מזרחי ומערבי.

למרות שהאנוי אינה עיר קטנה כלל, האגמים הפסטורליים הפזורים בה מקנים לה אווירה של עיירה קטנה ושקטה. האגם המפורסם בעיר הוא אגם ואן קיאם שבמרכזו שוכן אי ועליו מקדש נגוק סון, שהוא מקדש מהמאה ה-18.

הרובע הישן של האנוי הוא אזור יפיפה המכיל סמטאות צרות וציוריות, בתי קפה, מסעדות ושווקים יוצאים מן הכלל.

באזור הצרפתי של האנוי ניתן להתהלך בשדרות קסומות ולחקור את הטירות המרתקות שנמצאות בו. כמו כן, האנוי מכילה מוזיאונים רבים בהם ניתן ללמוד רבות על ההיסטוריה של העיר וארץ כולה.

טיול לויאטנם
תכנון טיול לויאטנם
תכנון טיול לויאטנם
אוכל בהאנוי

טיול לויאטנם – האנוי: מזג האוויר

טיול בעיר הוא אפשרי בכל עונה, אך אנו ממליצים בחום לבקר בהאנוי דווקא בעונת הסתיו או בעונת האביב.

אם תגיעו להאנוי בחודשים ינואר עד מרץ יקדם את פניכם מזג אוויר נעים ואף חמים במקצת. ייתכנו מעט טפטופי גשם מידי פעם. 

בסתיו, מחודש אוקטובר ועד חודש דצמבר- תפגשו בהאנוי השרויה במזג אוויר נעים, קריר מעט ובאחוזי לחות מאוזנים.

טיול לויאטנם – האנוי: התניידות

מוניות

 צר לנו לבשר כי מצב המוניות בעיר האנוי אינו מזהיר ולכן חשוב לשים לב על מנת להימנע מהונאות. מחיר הנסיעה במונית בעיר עלול להיות יקר באופן לא פרופורציונלי והנהגים לא תמיד אמינים במיוחד. אם בכל זאת תבחרו לנסוע במונית, עדיף לבקש מבעל המלון שלכם להזמין בשבילכם מונית מתחנה מוכרת וידועה. אנו ממליצים בחום, לכתוב לעצמכם את מספר המונית למקרה שתרצו להתלונן.

אוטובוסים

בהאנוי עומדת לרשותכם רשת אוטובוסים ציבורית יעילה באופן יחסי. אנו ממליצים להצטייד במפת האוטובוסים על מנת להגדיל את כושר ההתמצאות ולצמצם התברברויות.

אופנועים

רחובות העיר מלאים בנהגי אופנוע שיציעו להביא אתכם למחוז חפצכם. כמו כן, גם בעלי המלונות השונים יכולים להזמין עבורכם נסיעות אופנוע לאטרקציות השונות בסביבה. בנוסף לכ, ניתן לשכור אופנוע מהמלונות או מסוכניות הנסיעות השונות. יש לשים לב שתנועת כלי הרכב בהאנוי היא סואנת ולכן מומלץ לצבור ניסיון בנהיגה על אופנוע בויאטנם במקומות סואנים טיפה פחות לפני שעולים על כבישי האנוי.

סייקלו

 אופציה נוספת שקיימת היא התניידות באמצעות נהגי הסייקלו. מדובר באופניים מיוחדים המחוברים לכסא ושמשייה. ברחובות העיר העתיקה של האנוי תפגשו בנהגי סייקלו רבים שיציעו להביא אתכם ליעדכם, אמנם בזמן ארוך יותר אך במחיר זול מנסיעה באופנוע.

הליכה ברגל

 אזור העיר העתיקה וסביבת אגם הואן קיאם הוא איזור לא גדול ולכן מומלצת הליכה ברגל, גם כי זה אפשרי וגם מפני שאנו מאמינים שכך ניתן לטעום את האווירה של העיר העתיקה בצורה האותנטית ביותר.

אוכל בהאנוי

המפגש עם המטבח הויאטנמי הוא דבר מומלץ ביותר בטיול. תוכלו להיחשף למטבח מיוחד ומעורב אשר מלא ניחוחות מפתיעים וטעמים ערבים לחיך.
רוב המסעדות שפונות לקהל התיירים נמצאות בעיר העתיקה. ישנן מסעדות רבות המגישות אוכל ויאטנמי מקורי. כמו כן ישנן גם מסעדות שמגישות אוכל מערבי, אמריקאי ובינלאומי בכלל.
חשוב לשים לב כי בתפריטים שכתובים באנגלית יהיו מצוינים מחירים יקרים יותר מהתפריטים שכתובים הויאטנמית. חוויה קולינרית נוספת נחמדה בהאנוי היא הדוכנים הפזורים ברחבי העיר ומוכרים פירות טריים, מאפים מתוקים ועוד.

מה כדאי לעשות בהנוי?

שווקים ושופינג

חוויות הקנייה בהאנוי היא דבר שלא תרצו להפסיד. בעיר ישנם שווקים, באזרים ואפילו חנויות יוקרה. הרחוב הראשי של השוק המקומי נקרא 'האנג גא' ובו ניתן להנות ממגוון רחב של סחורות ביניהן תכשיטים, בגדים, כלי נגינה ועוד. ברחוב האנג דאו תמצאו את שוק הנעליים. אם אתם אוהבים כלי כסף, השוק ברחוב האנג באק  הוא בדיוק בשבילכם.

אגם הואן קיאם

 האגם נמצא במרכז העיר העתיקה וטומן בחובו קסם מדהים. במרכז האגם ניצב לו אי ועליו מקדש נגוק סון.
הפלא האמיתי סביב האגם מתרחש באיזור השעה 05:00 בבוקר. מאות אנשים מגיעים בשעה זו לאגם על מנת להנות ממגוון פעילויות ספורטיביות כגון משחקי כדור נוצה, ריצה, יוגה, טאי צ'י, ריקודי עם, פריסבי ועוד.
במידה והצפייה בפעילות המקומית תעורר בכם חשק להזיז את הגוף, מומלץ לגשת בחביבות למקומיים ולבקש בעדינות להצטרף.

מוזיאונים

בהאנוי תוכלו למצוא מגוון רחב של מוזיאונים בנושאים שונים ומיוחדים. למשל: מוזיאון הנשים, מוזיאון ההיסטוריה, מוזיאון הצבא, מוזיאון הכלא הואה לו ועוד מוזיאונים רבים אחרים המוקדשים לתחומי אומנות, תרבות, היסטוריה וצבא. חשוב לציין כי בדרך כלל המוזיאונים סגורים בימי שני.

תיאטרון בובות על המים

  מדובר בתיאטרון אשר מדגים אומנות מסורתית וייחודית. המופע מציע לצופה חוויה מעניינת: בבובות ששקועות בבריכת מים בעודן מציגות שלל סיפורים היסטוריים ומיתולוגיים

העיר העתיקה

 העיר העתיקה של האנוי מיוחדת במינה. בעודכם מהלכים בה תוכלו לחזות בבנייה הנפלאה שמשלבת בין אדריכלות חדשה ועתיקה, מלאה בהשפעות צרפתיות וגם בתנועת העיר הסואנת, הססגונית ומעוררת הפליאה.
לצד הבנייה החדשה, בסמטאות העיר הצרות והישנות עדיין גרים להם תושבי העיר הוותיקים.
אנו ממליצים לכם לצאת ולהסתובב, לחקור את הסמטאות, להסתכל על האנשים, לספוג את הקולות והמראות וכמובן לטעום את המטעמים הויאטנמים הערבים לחיך.

מתכננים טיול לויאטנם?

גו איסט סוכנות נסיעות לויאטנם, הודו ודרום מזרח אסיה נשמח לסייע לכם

תכנון טיול בהתאמה אישית – בואו לפגישה אישית ללא עלות וללא התחייבות

 

 

טיול לויאטנם האנוי

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד