GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

האי פוקוק ויאטנם, המדריך למטייל

פוקוק הוא שמו של האי הפסטורלי והייחודי בדרום וייטנאם המספק אווירה של חופשה בלתי נשכחת. שם נוסף ומעניין לאי הוא “אי 99 הפסגות”.

פוקוק הוא שמו של אי טרופי גדול וקסום שנמצא בדרום ויאטנם, הנקרא גם "אי האזמרגד". שטח האי הוא  1320 קמ"ר ואוכלוסייתו מונה כ- 80,000 אנשים. האי היפיפייה הזה מוקף בהרים גבוהים ויערות מסתוריים. אם אתם מתכננים טיול בויאטנם באי פוקוק , דעו שהאי מכיל חופים טרופיים רחבי ידיים וקסומים. יש הטוענים אף שמדובר בחופים היפים ביותר בעולם. האי פוקוק הוא אי בתולי שהבשורה על קיומו טרם הופצו ברבים וזהו בדיוק הזמן הנכון לבקר בו.

אי 99 הפסגות

שם נוסף ומעניין לאי הוא "אי 99 הפסגות". האי נקרא כך על שם הרי אבן החול המדהימים שבו שמראם על רקע ימי הטורקיז של הים הוא פשוט עוצר נשימה.

בעבר היה האי פוקוק בעיקר אי של דייגים ועד היום הוא ידוע בציר הדגים המשובח שמפיקים תושביו.

בשנים האחרונות התיירות בו מתחילה להתפתח וצעירים ויאטנמים שחוסכים כסף ללימודים מגיעים אליו על מנת לעבוד בענפי התיירות.

אך למבקר בפוקוק נכונה חוויה של שקט, פגישות עם מקומיים אדיבים שרובם לא יצאו מעולם מגבולות האי ושקיעות עוצרות נשימה. 

חופי ויאטנם
חופי ויאטנם
טיול בויאטנם באי פוקוק
הפארקים של ויאטנם
קאנטחו

טיול בויאטנם באי פוקוק – העונה בה כדאי לבקר באי

העונה המומלצת לביקור באי בפרט ובדרום ויאטנם בכלל היא העונה היבשה שנמשכת מחודש דצמבר ועד חודש מרץ. בעונה זו הטמפרטורות הממוצעות באי הן בין 21 ל-34 מעלות צלזיוס. 

 

טיול בויאטנם באי פוקוק – מה יש לעשות באי?

בילוי בחופים הציוריים  

באי תוכלו למצוא הרבה חופים מבודדים אך גם כמה חופים שוקקי חיים, שהם החופים המתויירים יותר. מראם של עצי הקוקוס שנוסכים אווירה טרופית יזמין אתכם לשבת תחתם, ללגום משקה טעים ופשוט- לנוח!!! 

אנו ממליצים לכם שלא לפספס את השקיעות הסגלגלות-ורדרדות שהאי מפורסם בזכותן ולשבת לצפות בהן מחוף הים.

 צלילה ושנורקל

באי ישנם מספר אתרים שיזמינו אתכם לצלול או להתנסות בשנורקל. עולם הים המרהיב שנמצא מתחת למים מתגלה במלוא הדרו באי פוקוק. בין אם אתם צוללנים מנוסים ובין אם זו הפעם הראשונה שלכם, מומלץ לעשות זאת דווקא כאן, במקום קטן, שקט ושלו. האי פוקוק מציע לכם להתאהב בעולם שמתחת למים בקצב ובדרך שמתאימים לכם.

 שווקים

באי פוקוק ישנם מספר שווקים וחלקם פתוחים גם בלילה. השווקים מציעים לכם להרגיש את האווירה המקומית, לטעום, להריח ולחוות מכל מה שיש לאי הקסום פוקוק להציע. 

תושבי האי ישמחו להציע לכם בשוק את הסחורות שלהם. הדגים וצירי הדגים שהאי כל כך מצטיין בהפקתם, בגדים, עבודות יד של המקומיים ואפילו ירקות ופירות מתוצרת אורגנית הם רק חלק מהדברים שחווית הקנייה בשווקי האי מזמנת עמה.  

 חווה לגידול פלפל שחור

באי פוקוק מגדלים את התבלין הפופולרי שכולנו מכירים מהמטבח שלנו, הפלפל השחור. ביקור בחוות הגידול יאפשר לכם הצצה להתהליך הגידול המסקרן. בנוסף לכך, במקום ישנה חנות שתזמין אתכם לקנות את התבלין במצב הטרי ביותר שלו, ממש במקום בו הוא מיוצר. בחנות תוכלו לקנות גם תערובות של תבלינים נוספים.

 טיולי אופניים ואופנועים

כמו בכל רחבי ויאטנם, גם באי פוקוק יציעו לכם לסייר במקום בדרך הויאטנמית המסורתית- על גבי רכב דו גלגלי. אנו ממליצים לכם לצאת ולחקור את האי בדרך זו אך גם להקפיד על כללי הבטיחות. אם מדובר באופניים – זכרו לחבוש קסדה. במקרה של אופנוע, אנו ממליצים לכם לרכב על אחד רק אם אכן אתם מחזיקים ברישיון לקטנוע. חבל להעיב על הטיול הנפלא בתאונה לא נעימה שתסבך אתכם עם ביטוחים וכמובן תגרום להרגשה לא טובה.

 חווה לגידול פנינים

האי פוקוק ידוע בתעשיית הפנינים שלו. באי ישנה חווה לגידול צדפות וגם חנות מפעל גדולה בה נמכרות הפנינים המדהימות הגדלות בחווה.  בחנות עובדות מוכרות רבות ומסבירות פנים שישמחו לעזור לכם לבחור את המחזורת המושלמת.

 מסע בספינת דייגים מקומית 

ניתן להצטרף למסע קסום בחברת המקומיים ולראות כיצד מתבצעת פעולת הדיג היום יומית באי. מסע מרתק זה יחשוף אתכם לאורחות החיים הנהוגים באי. ציר הדגים המפורסם של האי מיוצר מדגים קטנים אשר ידועים בריכוז גבוה של חלבונים.

 פארק שעשועים ופארק מים

בצפון מערב האי ישנו פארק שעשועים גדול ובתוך הפארק נמצא גם פארק נוסף שהוא פארק מים. האורחים הצעירים על האי ישמחו להעביר בפארק כמה שעות נהדרות של התרוצצויות בין המתקנים השונים. בפארק ישנה טירה ענקית, רכבות הרים, מגלשות, קרוסלות וגם מתקנים שמתאימים לקטנטנים שבחבורה.

 הפארק מכיל בתוכו גם מסעדות נהדרות שישמחו לספק לכם ארוחת צהריים ומקום נחמד לנוח בו כשתזדקקו להפוגה מהבילוי. וודאי תשמחו לדעת כי בפארק נערכים גם מופעים שונים כולל מופעי מים באצטדיון גדול ומרשים.

 מפעל לייצור ציר דגים 

ציר הדגים הוא אחד מהמוצרים שעליהם לא מוותרים במטבח הויאטנמי. ציר זה הוא חובה בכל ארוחה ומשתמשים בו רבות בבישול ובתיבול המקומי. ייצור השמן נערך בחביות גדולות אליהן מכניסים את הדגיגונים הקטנים ביחד עם כמויות גדולות של מלח למשך חודשים רבים. לחביות המיוחדת ישנם פתחים בתחתיתן מהם נאסף הציר שנוצר בתהליך אל מכלי איסוף גדולים.  הציר שהושרה במלח חודשים רבים עמיד ולא זקוק לקירור, להפך, קירור רק מזיק לו. מומלץ לבקר במפעל ולהתרשם ממשהו שהוא לא פחות מאבן פינה בתרבות האוכל הויאטנמית האקזוטית והייחודית.

 הכלבים המיוחדים של האי פוקוק 

מעניין לגלות כי תושבי האי פוקוק מגדלים זן מיוחד של כלבים שנקראים "כלבי פוקוק". כלבים אלו הם כלבים חמודים וחכמים, קל לאלף אותם והמבקרים מופתעים לראותם מטפסים על עצים בפקודת בעליהם. הם כלבים בגודל בינוני שמתאפיינים בשקט שלהם. הם ידידותיים מאוד לבני אדם, יודעים לשחות ממש טוב (כיאה לזן כלבים שחי על אי) והם גם אצנים ממש מהירים. סימן ההיכר המיוחד של הכלבים  הוא פס שערות סומר על הגב שגדל בכיוון הפוך לשאר הפרווה.

אנו מאחלים לכם הנאה מרובה מהאי המגוון הזה, שהשפע האדיר בו פונה לכל סוגי המטיילים ומציע להם חופשה מהנה, מעשירה ורגועה.

 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד