GO EAST – תכנון טיולים לנוסע העצמאי

טיול בסין עם ילדים – יומן מסע

“הכנות הן חלק מאוד חשוב לקראת סין עם ילדים. טרום הטיסה הכנו כרטיסיות עליהן מצויר ורשום בסינית דברים חשובים (כמו: ‘אני צריך את זה מבושל טוב מאוד בשביל התינוק’)”.

מי אתם?

אנחנו משפחת נויפלד, זוג הורים ו-2 ילדים (אחת חדשה).

מהיכן?

מחולון.

במשך כמה זמן טיילתם בסין?

טיילנו כשבועיים – 14 יום.

איך התרשמתם מסין מבחינת נופים, ניקיון, האנשים?

ניתן לחלק את סין למספר חלקים, הראשון זה האזורים האורבניים (בייג'ינג, שנגחאי וכו') שהם לעיתים המוניים מדי, לא הכי נקיים (בעיקר באזורי השווקים) אך מרשימים הן מבחינת ההיסטוריה שטומנים בחובם והן מבחינת הבניה, התשתיות והחדשנות. החלק השני הם האזורים הכפריים שהם מהממים ביופיים, לעיתים בתוליים לגמרי, הרים, נהרות, מקומיים הם חלק מהנוף ששולט ברוב חלקיה של סין. החלק השלישי הוא הערים ה"בינוניות" שהן ערים בסדר גודל של חצי מדינת ישראל, הן מטופחות, יפהפיות וחדשניות כאחד.

ספרו על מסלול הטיול שלכם.

המסלול שעשינו היה כך: נחיתה בביג'ינג ומספר ימים שם שכללו את החומה הסינית, העיר האסורה והשווקים בעיר. לאחר מכן עשינו טיסת פנים לגווילין ונסיעה ליאנגשו, שזהו עיר כפרית שנופיה מדהימים וגם כוללת את המופע האומנות המפורסםImpression . לאחר מכן המשכנו מעט לגווילין שם ראינו את העיר העתיקה ואת אתר הטבע הקרוי "חדק הפיל". משם טסנו לעיר האנגזו, אחת מ"ערי המים" של סין שם ביקרנו בגני התה, האגם המערבי ומקדש לינג'ין. המשכנו בנסיעה לא ארוכה במיוחד לשנחאי שם ביקרנו במספר בניינים מפורסמים (מגדל הטלוויזיה, המרכז הפיננסי וכו') אקווריום שנחאי וכו' ומשם חזרנו ברכבת לבייג'ינג וטסנו לארץ.

האם התחסנתם או עשיתם הכנות מיוחדות אחרות לקראת הטיסה?

הכנות הם חלק מאוד חשוב לקראת סין עם ילדים (ובכלל לטעמי), טרום הטיסה, הכנו כרטיסיות עליהם מצויר ורשום בסינית דברים חשובים (כמו לדוגמא: " אני צריך את זה מבושל טוב מאוד בשביל התינוק") , שמות המלונות עם הכתובות המדויקות, או האטרקציות החשובות. כמעט כל הדברים נסגרו מראש באינטרנט באנגלית, יש לקחת בחשבון כי שם מעט מאוד דוברים אנגלית ורוב האנשים ישמחו לעזור אבל למעט נפנוף בידיים הם לא יצליחו הרבה לעשות. נקודה נוספת חשובה היא שסימני ידיים שעבורנו המערביים הם טריוויאלים, עבורם לא ברור מה הם מציינים ולכן לעיתים לא תקבלו תגובה כלל. חיסונים ביצענו בהתאם לתכנית החיסונים המומלצת של מרפאות המטיילים.

יפן

סין עם ילדים – מלון מומלץ?

מלונות מומלצים במיוחד הם:

ביאנגשו – Yangshuo west street residence

האנגזו – Wyndham grand plaza royale

שנחאי – Green court services apartments – people square.

סין עם ילדים – אתר מומלץ שביקרתם בו?

בסין יש אינסוף אתרים שחובה לראות, אנו ביצענו סיור מודרך בחומה הסינית וארמון הקיץ עם מדריכה מקומית בשם Demi Deng (בפייסבוק) שהטיול שלה היה מצוין. בבייג'ין חובה לבקר בעיר האסורה ולראות את מופע הקונג פו המפורסם כמו גם ביקור בשווקים המפורסמים שהישראלים אוהבים מאוד.

ביאנגשו יש המון מה לעשות החל מטיולי טבע, אופניים, שיט בסירות בנהר ליג'אנג, וגם קניות בשוק ברחוב המרכזי עד למופע Impression.

בגווילין יש את פארק חדק הפיל שכולל בתוכו המון פסחים יפהפיים וכמובן את גבעת חדק הפיל עצמה, ניתן לקיים שם טיול יום בפארק מאוד מסודר ונקי.

בהאנגזו מומלץ לבקר במקדשים השונים בעיר, באגם west lake , בגינות התה המלכותיות ובפגודה שש ההרמוניות (שישה כיוונים).

מלבד האטרקציות השונות ישנו מדרחוב he fang שבו המון מסעדות, אטרקציות וכו'.

בשנחאי חובה לעלות למגדל הטלוויזיה שהוא חוויה מדהימה, ניתן לראות את כלל שנחאי כמעט, וגם להתבונן מטה מגבוה דרך רצפת זכוכית. האקווריום של שנחאי עצום ומפורסם בשל המון סוגי החיות שבו, וזו אטרקציה מצוינת לילדים.

חובה לבקר ב"בונד" The Bund וNanjing road שהם הרחובות המרכזיים וכוללים עשרות חנויות, טיילת לאורך הנהר, קניונים, מסעדות ומה שרק רוצים.

אנו ביקרנו גם בגן החיות של שנחאי שבו ניתן להאכיל פילים, היפופוטם ועוד שלל חיות, גן החיות הענק מדהים ושווה ביקור. גם צפינו בהופעת הקרקס של שנחאי שכוללת שלל מופעים מרהיבים ובבמות מתחלפות מאוד מושקע.

יפן
סין עם ילדים
סין עם ילדים

אטרקציה/מקום שהבן שלכם הכי נהנה בו? 

הכל זוהר בסין, מספיק ללכת ברחוב בשביל לסקרן את הילדים וכל דבר מעניין וחדש. הפארקים, האופניים, המנגו בכל מקום והמקומיים שלא מפסיקים לבלבל את הילדים (הם פשוט באים ומצטלמים עם הילדים, מצחיקים אותם, עושים פרצופים ועוד). ללא ספק, בננו נהנה מאוד באקווריום ובגן החיות המיוחדים, בהופעות הקרקס, בשיט בנהרות.

סין עם ילדים

כיצד הטיול תרם למשפחה?  

הטיול מאוד חיבר, היינו כל הזמן יחד, אי אפשר להיפרד אפילו לשנייה, אין כמעט עם מי לדבר מלבד בני המשפחה ולמדנו לסמוך אחד על השני, להכיל כל אחד את השגעונות שלו, ואני מאמין שגם לימדנו הרבה את בננו על המשפחתיות ואנו רואים את ההשפעות של זה גם אחרי, הוא פתוח יותר, מתעניין מאוד וסקרן כמעט לכל דבר.

סין

שתפו בקושי שנתקלתם בו עם הילדים במהלך הטיול ואיך התגברתם עליו?  

כמעט כל יום נתקלים בסין בקושי כזה או אחר, השפה היא מחסום רציני אבל מתגברים עליה באמצעות הכנות טובות מראש. האוכל, אחרי שעוברים את החשש הראשוני, מבינים שאפשר לאכול במקומות מוכרים בשביל הקטנים KFC ודומיהם ועבור המבוגרים ומי שמעז ניתן לנסות דברים בלי חשש לאחר בדיקת ניקיון או המלצות באתרים השונים. פירות הם מאוד נפוצים בסין וזולים וניתן לאכול אותם בכיף או מותגים כגון גרבר.

בתקופה זו בננו עדיין לא היה גמול וכשמצאנו חיתולים מסתבר שלא היו להם את הדבק בצדדים לסגור את החיתול ויצא שדי לכלכנו סדין אחד, לכן ממליץ להצטייד בחיתולים מערביים נורמאליים.

יש עוד המון דברים אבל כל טיול יחביא כנראה את הקשיים שלו, החכמה היא לצחוק את זה עד שזה עובר ולקבל את זה.

חשוב לקחת את הטיול ברוח טובה וקלה, לא להתעצבן, לא לכעוס סתם ולקבל את הדברים שמגיעים בהפתעה כחיוביים.

סין עם ילדים

המשיכו לעוד כתבות עם המון טיפים, המלצות, אטרקציות ותוכניות טיול למשפחות המטיילות בעולם. גו איסט מתמחה ב טיול לויאטנם ובהוצאת ויזה לויאטנם במהירות ובמחירים נוחים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

פוקט תאילנד

ירח דבש מושלם בתאילנד

מסע רומנטי דרך תאילנד: הרפתקת ירח דבש של 14 ימים יום 1-4: התחלות בבנגקוק הגעה לבנגקוק: כשגענו בעיר השוקקת בנגקוק, התערובת המשכרת של חיי רחוב

קרא עוד »
קו פנגאן תאילנד

Koh Phangan  המדריך השלם למטייל

שוכן במפרץ תאילנד, קופנגן ידועה בזכות החופים המדהימים שלה, חיי הלילה התוססים והנופים השופעים. מדריך מקיף זה נועד לספק למטיילים תובנות לגבי הפעילויות הטובות ביותר,

קרא עוד »

טופס בקשה לטיול בהתאמה אישית

מלאו את הפרטים, ונארגן לכם טיול מהחלומות הכולל: מלונות, מדריכים, טיסות פנימיות, אטרקציות וסיורים מיוחדים.
בונים לכם טיול מא'-ת' מרגע הנחיתה ביעד ועד החזרה- והכול בהתאמה אישית!

גלילה לראש העמוד