המלצה חמה על סדנת בישול ביתית באוסקה, יפן

"החלק שהיה הכי חווייתי ומעשיר עבורי היה להכיר את טדאשי, להתארח בביתו לשמוע על החיים שלו, ועל החיים ביפן באופן כללי. בנוסף, זו ארוחת הצהריים הכי טובה שהייתה לי עד עכשיו בטיול!"

מטיילים רבים משתתפים בסדנאות בישול כשהם מטיילים בחו”ל כדי ללמוד מקרוב על המטבח של אותה הארץ וגם להכיר יותר לעומק את התושבים המקומיים והתרבות.

איתי בן יוסף, אשר מטייל ביפן כחלק מטיול תרמילאים במזרח, התחיל את הטיול באוסקה. “מהזמן המועט שאני פה הספקתי להתרשם מאוד מיפן, בעיקר מהקונטרסט הקיצוני בין אורח החיים המודרני של המדינה, לתרבות העתיקה הרוחנית והמרתקת שלה, שניתן ממש לראות שעד היום היא מהווה חלק משמעותי בחיים היפנים. בנוסף, האנשים נחמדים ומסבירי פנים, המקדשים יפים ומרשימים והאוכל פשוט נהדר”.

הזמנת סדנה דרך airbnb experience

“כבר מהיום הראשון ביפן התאהבנו באוכל, והחלטנו לחפש באינטרנט איפה אפשר להשתתף בשיעור בישול באוסקה. הגענו לטדאשי דרך airbnb experience, אתר שנותן לאנשים פרטיים להעביר פעילות מסוגים שונים – שיעורי בישול, סיורים מודרכים, סבבי בארים, וכו’.”

סדנה בביתו היפני המסורתי של טדאשי

“טדאשי אסף אותנו מתחנת הרכבת, וכבר מההליכה הקצרה אליו הביתה הבנו שמדובר באדם מקסים, חברותי ומאוד צנוע. איך שנכנסנו לביתו, מצאנו את עצמנו בסלון יפני מסורתי, אשר בנוי כולו מעץ, עם שולחן אחד נמוך בסלון, ופרטי אומנות יפנית אשר מקשטים את הקירות והמדפים, ומסודרים בצורה כה מופתית שניתן לחשוב שהם מייצגים במוזיאון. טדאשי סיפר לנו בהמשך שהבית שייך למשפחה שלו הרבה שנים, והוא מנסה, כמה שניתן, לשמר את העיצוב המסורתי שלו.
לאחר שנכנסו, טדאשי קודם כל הגיש לנו תה ירוק וכיבוד קל, וישב איתנו בסלון כדי שנכיר קצת אחד את השני, וסתם נפטפט קצת לפני השיעור.”

מרק מיסו, גיוזה, צ’יראשי ושאר ירקות

המנות שהכנו בשיעור היו מרק מיסו, ירקות בטמפורה, גיוזה, וצ’יראשי, שזו מנת אורז עם דגים, פירות ים, חביתה יפנית, ועוד מגוון דברים טעמים בפנים.
טדאשי קודם כול הציג לנו את המנות שנכין, ולאחר מכן הוא נתן לכל אחד מאיתנו משימות בהתאם לשלבי הכנת המנות. כמובן שבכל שלב הוא הסביר לנו על כמויות, זמני בישול, ודגשים כללים.
בזמן שהאורז התבשל, טדאשי העביר לנו שיעור מאוד מעניין על טעמים ומרכיבים אופייניים למטבח היפני, עם דגש על טעם האומאמי (ה”טעם השישי”), אשר מורגש היטב באוכל המקומי. השיעור היה מוכן היטב עם מצגת מודפסת שהוא הכין, וכלל טעימות של כל המרכיבים עליהם דיברנו.
לבסוף אכלנו לשובע את כל האוכל הנפלא שהכנו, ואת השאריות טדאשי ארז לנו כדי שניקח חזרה להוסטל.
את כל המצרכים עבור המנות טדאשי הכין מראש, אבל בדרך לביתו עברנו בסופרמרקט וטדאשי הסביר לנו על כל מיני מאכלים ומרכיבי בישול יפנים שראינו שם, ובסוף הוא גם קנה קצת מאכלי ים שהוא ראה שמסקרנים אותנו, כדי שנוכל לטעום אותם במהלך השיעור.

ללמוד על החיים ביפן ממקור ראשון

אני מרגיש שביחס ל-4 שעות שיעור, למדתי לא מעט על המטבח היפני, ועכשיו יש לי קצת יותר הבנה על האוכל שאני אוכל בהמשך הטיול, ואני חוזר לארץ עם כלים להכין את האוכל הטעים שהכנו. עם זאת, החלק שהיה הכי חווייתי ומעשיר עבורי היה להכיר את טדאשי, להתארח בביתו לשמוע על החיים שלו, ועל החיים ביפן באופן כללי. בנוסף, זו ארוחת הצהריים הכי טובה שהייתה לי עד עכשיו בטיול!